Virksomheden ønsker i forbindelse med navneskift et nyt design og en samlet visuel identitet til brug i landsdækkende markedsføring på tværs af kanaler

Projektbeskrivelse

Ønskede ny visuel identitet, som kunne favne de mange sub-brands. Designet skulle indikere nye tider, og samtidigt skabe en råd tråd i virksomhedens kommunikation på tværs af brands. Logo skulle afspejle spillebranchen og fra start være tænkt ind i en større strategisk kommunikation til brug på både online og offline medier. Projektet markerede Dansk Tipstjenestes overgang til Danske Spil.

Løsning

Moderne logo med runde hjørner og specialtegnet navnetræk, som skaber genkendelighed. Den grønne farve er inspireret af den grønne filtdug på spilleborde. Danske Spils mange brands og produkter blev ajourført og strammet op, så de passede ind i den overordnede linje. De blev samlet under syv brands med tydelig visuel reference til de tidligere spil-logoer.

Om virksomheden

Danske Spil tilbyder spil og underholdning til danskerne. Siden 1948 har danskerne kunne tippe på sportsresultater hos Dansk Tipstjeneste (i dag Danske Spil). Siden er interessen vokset og Danske Spil tilbyder i dag tips, lotto og casino-spil, hvoraf overskuddet går til lokalidrætten i hele landet.

Senior Grafisk Designer på projektet for Scandinavian Branding.

SkovboDesign

Jeg er grafisk designer, ekspert i at fange essensen af jeres strategi og ud fra det skaber smukke designs, meningsfulde logoer og visuelle identiteter til både tryk, web og sociale medier. Min dybdegående viden om kreative processer og øje for detaljen giver et værdifuldt samarbejde, som I kan bruge til både store og små designopgaver.

Kontakt

SkovboDesign
v/Lisbet Skovbo Olsen
T: 4060 9370
skovbo@os.dk